هـجـرت

سر آنکه جهاد ِ فی سبیل‌ الله با هجرت آغاز می‌شود در کجاست؟

هـجـرت

سر آنکه جهاد ِ فی سبیل‌ الله با هجرت آغاز می‌شود در کجاست؟

هـجـرت

طبیعت بشری درجستجوی راحت و فراغت است و سامان و قرار می‌طلبد. یاران! سخن از اهلِ فسق و بندگانِ لذت نیست، سخن از آنان است که اسلام آورده‌اند اما در جستجوی «حقیقتِ ایمان» نیستند. دلخوش به نمازی غراب‌وار و دعایی که بر زبان می‌گذرد اما ریشه‌اش در «دل» نیست، در باد است... اگر کشاکش ابتلائات است که «مـرد» می‌سازد پس یاران، دل از سامان برکنیم و روی به "راه" نهیم...

آخرین مطالب

  • ۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۱۷ هیس
  • ۰۴ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۸ ننگ

خواب خرگوشی‌ها کی بیدار می‌شوند؟!

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۲۰ ق.ظ

در حالیکه در داخل کشور هنوز  برخی بر سر مسئلۀ مذاکره با امریکا بحث می‌کنند و در باب حسن نیت امریکا در قبال پیشنهادهای مذاکره‌اش با ایران، دلیل و استدلال به‌هم می‌بافند شاهد این هستیم که دفتر رسانه‌ای کاخ سفید، متنی را منتشر کرده که بر اساس آن، رئیس جمهوری امریکا باراک اوباما، فرمان اجرایی برقراری «وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران» را برای یک‌سال دیگر تمدید کرد.

باراک اوباما در مقدمۀ این پیام که امروز در بی.بی.سی منتشر شد یادآور شده‌است که در ماه مه سال ١٩٩٥ رئیس جمهوی وقت آمریکا، فرمان وضع تحریم‌های گسترده علیه ایران را «تا رفع تهدیدها از سوی آن کشور» صادر کرد و در ماه اوت سال ١٩٩٧ با صدور فرمان دیگری، محتوای آن فرمان را تشریح کرد.

 اوباما همچنین افزوده است که او نیز در تکمیل این محدودیت‌ها، اقدامات دیگری را طی چند فرمان، یک مرتبه در سال 2010، دو مرتبه در 2011 و پنج مرتبه در سال گذشته میلادی اجرایی نمود.

 او در ادامۀ دستور خود عنوان کرده که به دلیل تهدیدهایی که از جانب ایران احساس می‌شود، لازم می‌بیند فرمان اجرایی مورخ سال ١٩٩٥ در مورد ایران تا پس از زمان انقضای آن در ١٥ مارس ٢٠١٣ همچنان به قوت خود باقی باشد و به همین دلیل، این وضعیت را به مدت یک سال دیگر تمدید می‌نماید.

این فرمان‌ها بر اساس «قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی» که در سال ١٩٧٧ به تصویب کنگره و امضای رئیس جمهوری وقت آمریکا رسید امضا و اجرایی می‌شود.

حال این سوال باقی می‌ماند که تا کی برخی مسئولین و خواص که از قضا داعیه‌دار بصیرت و حمایت از منافع ملی هستند در مورد کینۀ تمام‌نشدنی استکبارجهانی، دچار تردید خواهند بود و از خواب خرگوشیِ دستکش مخملِ پیشنهاد مذاکره امریکا بیدار خواهند شد؟!
۹۱/۱۱/۲۳
مهاجرٌ الیکـــ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی